søndag 26. mai 2019

Syrintid...

Det er Syrintid i hagen og jeg har to . den ene er lilla:


Og den andre hvit:


Den lilla har blomstret først og den hvite kommer etter.

Aroniabusken har blomstret en tid og det ser ut til å komme mange bær i år også, til glede for en hagenabo som henter bærene:



Akeleiene har startet blomstringen og det er mange ulike, her er en:



Vi har et skiftende vær for tiden, så det har blitt lite haging. Venter besøk til helgen og de vil gjerne ha hageprosjekter og det er det nok av...

5 kommentarer:

Marit sa...

Så fine syriner du har! De hvite og de mørkelilla er de flotteste synes jeg. Det regner her akkurat nå, og det blåser også. Sol og varme hadde vært bedre ;)

Ha en fin søndag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Ingenting er som syriner i mai. Et stort pluss er at de dufter så godt.
Her er det strålende sol.
God søndag.
Hanne-Lise.

Villrose sa...

Syriner med herlig duft = forsommer :)
Jeg har en fiolett, og en ditto med hvit kant. Har egentlig en hvit også, men den har ikke blomstret ennå.

Tante Rose sa...

Å, du har syriner allerede! Kos deg med duften og ha en fin ny uke :)

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Syrinene er ekstra fine i år ser det ut til. Jeg savner litt Aroniahekken min, som forsvant tidligere i år pga plassmangel, fine blomster på din. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg