søndag 22. mars 2020

Blomstring i mars...

Det er litt blomstring i i mars, selv om det har vært kaldt de siste dagene. Har vært et par dager i hagen, i går var det frost i den delen av hagen som ligger i skyggen. Slik så den lilla primula ut i rimfrosten:



I en annen del av hagen står fortsatt Krokusen og sturer:



På vei hjem fra hagen møtte jeg den første utsprungne Narsissen utenfor huset, det var tidlig:



Det har vært litt varmere på verandaen, så det har jeg kastet et lite bord og bestilt en hylle til planter og tomme potter. I mellomtiden bor alle plantene på tørkestativet i påvente av rydding av gulv og maling av verandakassen:




I dag er det to grader og delvis skyet men en kald trekk, så det blir nok ikke noen hagetur.

Ønsker alle som er innom en fin søndag! 

3 kommentarer:

Marit sa...

Så mye fint som blomstrer hos deg nå! Krokus må ha mye sol for å åpne seg.
Jeg ser du har kjøpt stemor, og det kjøpte jeg også i går. Jeg plantet de ut, og så ble det hele -6 grader her i natt. De så ikke så verst ut nå, men de har nok fått en skade vil jeg tro.

Ha en fin søndag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
En kan plante ut stemors selv om det er litt kaldt. De tåler litt.
Mange fine blomster du har kjøpt inn.
Her er det også kaldt. Minner om våren for 2 år siden. Da var det også kaldt før varmen kom.
God søndag.
Hanne-Lise.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Tidlig med pinselilje er det ikke? Påskeliljene har kommet ganske langt, men har ikke sett noen pinseliljer ennå, må ut og se bare det kan bli litt varmere. Ha en fortsatt fin dag, hilsen Ingeborg