søndag 5. april 2020

Verandahaging...

Det har vært litt verandahaging de siste ukene, når været har vært til å være ute i.  Det har vært mye regn og på fredag kom snøen, vi har ikke sett en snøfille tidligere i vinter. Det gikk bra med alle plantene og Sitrontimianen klarte seg bra i verandakassen:


Det har så langt vært en suksess med vintersåingen i det lille drivhuset. Jeg har fått opp salat, spinat, rokkula og mange må spirer av gulrøttene i melkekartonger. Det var tid for å potte opp salaten og i mangel av passende potter ble de oppottet i passende melkekartonger med hull i hjørnene:





Det neste som skal pottes opp blir spinaten, den kommer nok også til å få melkekaretonger.

I januar kjøpte jeg en narsiss "Narsissus Bridal Crown"  den har hatt knopper siden, helt til den startet blomstringen i mars:




Inspirert fra Marits hageblogg som fortalte at humlene liker hvite Vårlyng, ble det fort med en hjem fra lokalbutikken:



I dag er det grått og litt vind, planen er å dra til Plantasjen sammen med min søster, det gjør vi hver påske. Egentlig ventet jeg besøk av det store barnet og barnebarnet i påske, men det har Koronaviruset satt en stopper for.

Det er meldt mildere vær i den stille uken, det håper jeg stemmer så jeg kan komme i gang med våronn i kolonihagen...

1 kommentar:

Marit sa...

Det er jo nesten utrolig å se bilde av snø hos deg! Det må være helt spesielt å se. Sl hyggelig at du har latt deg inspirere til å kjøpe vårlyng :)
Jeg så senest i går en kjempestor humle på mine hvite vårlyng. Ja, coronaviruset har satt en stopper for mye, også her. Ingen besøk av barn eller barnebarn her heller. Sånn må det bare bli til det er trygt igjen.
Nydelig narciss hos deg!

Ønsker deg en fin Palmesøndag og kommende påskeuke!