onsdag 13. oktober 2010

Høstens grøde...

I sol og vindstille ble det en liten tur i hagen for å hente hjem epler, de er i ferd med å bli modne.


Det blir nok kokt endel eplemos i tiden fremover, for det er ennå mange epler igjen på treet..

På verandaen vokser salaten som jeg sådde for en stund siden, salatmixen er grei og kan sås hele året.
Frøene er fra T&M og var utsolgt sist jeg skjekket, håper de kommer tilbake:



På verandaen har også årets høstsådd begynt å spire, det må være høy temperatur som er årsaken. Hvis spirene overlever vinteren blir det mange nye Lavendelplanter og ikke minst Vitpytta:



Været er skiftende for tiden, noen solrike og andre grå. Temperaturen har begynt å synke og i dag er det
10 grader  og grått vær. Det er tid for å finne frem varmere tøy og sko, men vi har sluppet unne regnvær i det siste og det håper jeg fortsetter...

1 kommentar:

elle-melle sa...

De eplene som ikke har blåst ned henger fortsatt på her hos oss. I år er det så mye mark i dem at jeg utsetter og utsetter plukkingen, jeg kommer ikke i gang. Det er ikke like gøy å plukke epler når mer enn halvparten går rett i komposten.
Været her vært ganske fint de siste dagene, men kjøligere. I dag var jeg så frossen at det ble fyr i peisen.