lørdag 23. oktober 2010

Høsthagen...


Det er stille i kolonihagen på denne tiden av året og da blir det bare en liten tur ned og rake litt løv. Jorden er fuktig og kald så hagearbeid frister ikke. Tidligere denne uken tok jeg et par høstbilder av parsellen, det ene fra inngangen og det andre fra hagegyngen:


Skyggene har blitt lange og det er ikke så lenge før solen blir borte i hagen til den er tilbake i februar/mars.
Det blir spennende hva som skjer i hagen neste år, om det blir bygget ny hytte eller om jeg skifter til en parsell med hytte. Det var endel parseller til salgs i høst men ingen fristet. Jeg er nok sterkt knyttet til stedet der den ligger og det er greit med en flat tomt. Mye lettere å slå gress og holde parsellen i noenlunne stand.

I dag er det fint høstvær og hele 7 grader og jeg har vært på verandaen og satt de nest siste løkene i potte
Bergløk fra Brødrene Nelson. De hvite anemonene "The Bride" som jeg plantet for noen uker siden har begynt å spire selv om de står ute. De tror kanskje de er høstanemoner, men jeg får bare vente og se om de lever til våren...

1 kommentar:

Marit sa...

Skjønner godt at du er knyttet til det stedet, for det ser veldig koselig ut der. Spennende om du bytter eller ikke.