søndag 7. juli 2019

Haging ute og inne...

Det skiftende været gjør at det blir lite haging i kolonihagen, men noen bilder har jeg tatt. Det var 5 roser i hagen når jeg overtok parsellen, nå er det 3 igjen. Roser synes jeg er flott i andres hager, men selv kan jeg klare meg uten, liker ikke torner eller ikke minst lus. denne som blomstrer nå synes jeg er litt søt:



Det har sprunget ut en ny Peon, de står ikke så lenge synes jeg:




En av regnværsdagene ble det en tur til et kjøpesenter og der var det Mester Grønn, skulle bare ha en pose plantejord. Etter ærendene mine gikk jeg forbi Mester Grønn igjen og blikket falt på denne planten
Curcumba. Da jeg leste om den på nettet så jeg det var urten Gurkemeie:





Tror nok ikke jeg kommer til å spise roten, men den er en dekorativ plante i stuen.

I dag er det 10 grader, vind og skyer, det blir en liten tur i hagen for frisk luft men ingen haging...


3 kommentarer:

Marit sa...

Jeg hadde før rosedilla, men den har dabbet litt av. Det er som du sier at de stikker og får lus, og ingen av delene er noe hyggelig ;)
Spennende gurkemeieblomst. Den har jeg aldri sett før.

Ha en fin søndag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Godt vi er forskjellige. Noen liker det og andre noe annet.
Vært mye roseveps og lus i år.
Overskyet og litt sol.
God søndag.
Hanne-Lise.

Jannibele sa...

Skjønn enslig rose. Jeg var lenge skeptisk til å ha roser i hagen. Tenkte det ble mye stell, utøy og oppskrapte hender. Det har det jo også blitt og jeg banner og angrer stadig vekk, men setter likevel pris på at jeg har åpnet opp for dem:) Godt vi kan velge selv hva vi vil ha i hagene våre og at smaken er forskjellig.
Hilsen Jannicke