søndag 21. juli 2019

Juliregn...

Vi har fått juliregn for et par dager, det er godt så behøver jeg ikke å vanne i hagen. Senere i uken blir det varmt også her på sørvestlandet.

Litt er det som blomstrer i hagen, blant annet den andre av mine 3 roser:



Denne Klokkeblomsten kan jeg ikke huske jeg har sett i bedet  før:



For å glede Humlene har jeg sådd en mengde Honningurt, som skal spas ned når de visner ned:



Planen i dag er å ta på regnklær og ta en liten tur i hagen for å klippe snegler, et passelig arbeid på en regnfull søndag...

4 kommentarer:

Marit sa...

Det har regnet her også i to dager nå. Det er jo godt å slippe å vanne. Nydelig rose du har. Honningurt dyrker bøndene her også, og blomsten er så vakker nå i juli.
Her skal vi ha snegleklippeaksjon i dag, og de tyter frem nå når det har regnet.
Ha en fin søndag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Her har det også regnet i 2 dager. Ikke regnet, men det har bøttet ned. Flere av sommerblomstene har sett bedre ut, men de kommer seg fort.
God uke til deg.
Hanne-Lise.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Ja, det er også en jobb, og klippe snegler. Foreløpig har det ikke vært så mange hos meg, men jeg klipper en og annen i forbifargen. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

Villrose sa...

Vanningen har "overgartneren" besørget, ja.
Er det en hvit fagerklokke?