søndag 29. september 2019

Høstfarger..

Høstfargene har kommet i hagen og det er vakkert synes jeg. Blåbærbuskene har tatt høstfarger på:



Jeg har et lite steinbed i hagen og der har også høsten kommet:



Aroniabuskene har også fått høstfarger:



Jeg liker høstens farger i hagen, men det blir alltid litt trist nær bladene faller av. Stæren vet også at det er høst, de har begynt å samle seg i store flokker. Tror de spiser seg mette i kolonihagen, der det er litt av hvert av bær og frukt. I år har det vært lite frukt i hagen min, tror det var frostnettene i mai som ødela sesongens frukt.

Det er strålende sol og ingen vind i dag, temperaturen har sunket til 8 grader. Det blir nok en liten tur i hagen, men korsryggen krangler i dag så jeg legger ingen planer...

3 kommentarer:

Marit sa...

Fine høstfarger hos deg! Blåbærbusker får så fine farger, ja. Det er i gen stærflokker her, så de har nok dratt herfra. Her er det blåmeis og kjøttmeis og de overvintrer som vanlig. Godt at noen blir igjen :)
God bedring med ryggen!

Ha en fin dag!

fruens flora sa...


Hei Randine.
God bedring. Problemer med ryggen vet jeg alt om.
Mye fugler her også. De dykker ned i laurbærbusken.
Det blir flotte farger om høsten. Tiden går fort så om ikke lenge er vi i gang igjen.
God søndag.
Hanne-Lise.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Enig, det er nydelig med høstfarger. Håper det går bra med ryggen din, ha en fin dag, hilsen Ingeborg