søndag 19. april 2020

Vår i hagen..

Det har blitt vår i hagen, solen skinner fra en skyfri himmel, selv om temperaturen i skyggen er kald. Gresset gror i rekordfart og må slås neste uke, men det fine været skal vare en uke. Det er ikke så mye som blomstrer nå, så jeg vil sette ned flere løker for å få mer vårblomstring. De som er trofaste vårblomster er Lerkesporene:



Primulaene kommer trofast igjen vær vår:



Det er mye som skal ryddes i alle bedene, men jeg må ta litt om gangen. Ryggen krangler hvis jeg gjør for mye.

Har kjøpt nye Jordbærplanter som skal i ampelen i dag, der rekker ikke sneglene opp. Det ble Corona i år, var litt usikker på om de hadde lus eller hvitfly fra hagesenteret, så de har blitt nøye inspisert:



Det blir en flott dag i hagen i dag, men jeg bruker også litt tid til å sitte på verandaen og hekle i det fine været...


4 kommentarer:

Marit sa...

Lerkesporer er så fine, og den fargen har jeg her også. Det eneste jeg ikke liker med de er at de sprer seg temmelig mye. Flott primula!
Ja, det er best å rydde litt av gangen, for ryggen min blir også kranglete når jeg gjør for mye av gangen. Det høres deilig ut å sitte på verandaen :)

Ha en fin søndag!

Villrose sa...

Ja, lerkesporene er trofaste.
Selv om det går langsomt, blir man ferdig til slutt!

Ha en fin, ny uke!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Primula er et must i vårhagen.
Ryggen min blir også kranglete når jeg gjør for mye. Da er det godt å sitte på verandaen.
God uke til deg.
Hanne-Lise.

Bille sa...

Har alltid ønsket meg flere Lerkesporer i feriehagen. Beundrer flotte tepper av dem i botanisk hage, men de blomstrer vel på en tid jeg ikke er i hagen, så ennå har det blitt med tanken. Fint å se vårblomstring igjen!