søndag 18. oktober 2020

Liten tur i nabolaget...

Innimellom når det ikke er hagevær, blir det en liten tur i nabolaget. Det er alltid noe å kikke på, busker og planter. Bak på parkeringsplassen vokser det en stor busk som må være en variant av Berberis, den får fine bær om høsten men fuglene spiser dem ikke:


Så går jeg oftest forbi en varigert busk i fine farger:


Det er bed rundt de fleste husene, med ulike blomster, her er det Høstasters:


Utenfor huset jeg bor i blomstrer det en rose, den kan jeg se fra kjøkkenvinduet. Tror det blir årets siste blomst før vinteren:


Siden jeg har vært forkjølet denne uken, ble det med hjem fra butikken en kvast med Krystantemum, som nok er en favoritt om høsten:


Det har vært kaldt og rimfrost denne uken, så det har ikke blitt en hagetur siden mandag. Men planen er å ta en liten tur i formiddag og se hvordan det står til...

3 kommentarer:

Marit sa...

Så fine høstasters og chrysanthemum!
Den busken tror jeg er en Eonymus/beinved.
Her er det fint høstvær i dag med sol og vind.

Ha en fin dag!

Villrose sa...

Ja, det er artig med en tur i nabolaget og beundre fine planter langs veien. Her har det ikke vært frost ennå, men meldt til natten.

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Koselig med sånne små turer i nabolaget. Enig med Marit i at den varigerte er beinved, den finnes i gul og grønn også. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg