søndag 30. mai 2021

Hagen i slutten av mai..

 I år har jeg kommet sent i gang med hagingen i kolonihagen og det er endel busker og trær som har gått ut i den kalde vinteren. Plommetrærne er ferdige med sin blomstring, mens Aromaepletreet har nettopp begynt å blomstre:



Jordbærplantene tålte heller ikke vinteren, til høsten skal jeg sette dem under tak. Så det har blitt en ny krukke med Coronnabær. Jeg dyrker dem i ampel så ikke sneglene spiser bærene, og det står delvis under tak ellers liker også fuglene Jordbær:




Storkonvallen har startet blomstringen og den sprer seg sakte der den vokser:



Vi har hatt fint vårvær den siste uken, men er plaget med morgentåke. Den pleier å lette utpå dagen og i dag blir det en liten tur i hagen...

2 kommentarer:

Marit sa...

Ja, denne vinteren har vært hard, og når ting går ut hos deg også så har det vært skikkelig kaldt. Jordbærene har nok bunnfryst, så det er nok smart å sette de på en lunere sted. Ja fugler elsker jordbær, så det har jeg gitt opp å ha her.
Jeg er så på etterskudd med alt i hagen i år, så det er trist at både april og mai ble "borte". Men været får en ikke gjort noe med, så det må en bare akseptere.
Nå er det veldig varmt vær her og sol hele dagen. I går ble det hele 25 grader :)

Ha en fin søndag i solen!

fruens flora sa...


Hei Randine.
Det har vært en hard vinter. En kunne grine, men det hjelper ikke.
Deilig med varme. Ser tåken ligger uti fjorden men heldigvis ikke her.
Ha det godt.
Hanne-Lise.