søndag 8. august 2021

Blomster august...

 Det er flest Astilber som blomstrer i august, om rosa og rødt passer sammen vet jeg ikke men slik ser det ut ved hytteveggen:



En av mine tre roser som jeg trodde jeg hadde mistet i frosten i vinter, kommer med flere blomster:



Storkenebbet "Rozanna" svikter ikke, men den har ikke blitt større med tiden:



Storkragen blomstrer også i august, den sprer seg fint:


Det begynner å bli litt høstlig i august, store flokker med stær har flyttet inn i hagen, de spiser seg opp på rips, blåbær og aroniabær. Ellers er det epler de liker, men de er ikke modne ennå.

Søndag skal det være stille i hagen, så det blir mer pusling og ingen gressklipping eller motorsaging, det synes jeg er bra. 

Så langt har vi hatt fint vær i august i dag er det blå himmel, foreløpig 13 grader...

3 kommentarer:

Marit sa...

Jeg synes ar rosa og lilla er fint i sammen jeg da. Rosen som overlevde er jo veldig fin.
Motorsager kan godt være stille på søndag ja. Det er jo deilig med en rolig dag i uka, for det er da nok støy ellers.
Det begynner å bli høstlig allerede her også.

Ha en fin dag!

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Så flott når noe en tror har dødt faktisk lever. Jeg har et par roser her som ikke ser ut som de er i live, men jeg har ikke gitt opp foreløpig. Ha en fortsatt fin kveld, hilsen Ingeborg

Marit sa...

Kan du sende meg adressen din til
veslepus10@gmail.com
Nå er valmuefrøene modne :)

Ha en fin dag!