mandag 15. februar 2010

Ute av hagedrift...

Vinterens frost har satt seg fast i korsryggen, så det blir lite haging mens jeg venter på at vinteren og fastefrosten skal gi seg....
Derfor er dagens bilde av hvite tulipaner, som ikke har sprunget ut.

Ellers passer jeg mine små spirer
- 5 tomater
- 4 chilier
- en Passiflora subpeltata "Granada"
- en liten duftpelargonspire
- stueplantene
I dag har jeg omsider pottet opp 14 Viola "rose gem F1" og 3 Erodium Sweetheart og en Fredslilje som hadde alt for liten potte.

Nå er månen igjen stigende og det er tid for ny sådd, noen frø er lagt i vann for mer såing.
I tillegg er 12 tomme melkekartonger klar for gulrotsåing, det blir Nantes 2 som er min
favoritt gulrot.

Temperaturen har steget i dag og hadde jeg ennå hatt glede av OL eller sport i det hele tatt, kunne det vert greit med innelivets gleder. Imidlertid er jeg lei og er klar for småsko, sykling og utelivets gleder uten snø og kulde...

Har vært innom og lest bloggene på hagegal, men ikke skrevet så mange kommentarer som jeg skulle ønske...

5 kommentarer:

RandiF sa...

God bedring til deg, Randine. Ja dette ble jammen en lang vinter for oss som er bedre vant....venter på vestavær jeg nå.

Elisa sa...

Håpar ryggen kjem seg snart! No må det vel snart vere slutt på det kalde veret, det er eg sikker på...

Elsa sa...

Håper ryggen din blir bra snart. det er ikke bare du som ser fram mot mer vårlige sysler, men enda har vi en lang og lunefull mars måned foran oss.
Jeg skal så litt staudefrø og sette ut nå når månen er voksende.

God bedring.

Marit sa...

God bedring til deg!

Håper vinteren snart er over både hos deg og her.

Vivishagerom sa...

Huff, det er vondt å ha vondt i ryggen. Jeg har i dag fått akupunkturbehandling for min rygg, så nå begynner det å ordne seg.
Du har fult opp med småspirer leser jeg, og det er gøy nå fremover hvor ting endelig begynner å skje igjen.
God bedring med ryggen, håper den ordner seg snart.