tirsdag 21. september 2010

Endelig sol...

Etter mange regnværsdager ble det endelig sol igjen og turen gikk til hagen for litt opprydning. Nedfallsfrukten ble fjernet fra gresset og gresset ble klippet selv om det ikke var helt tørt.
Det er stadig endel som blomstrer i hagen, som denne storkenebben,


Blomkarsen holder ut til frosten kommer, som jeg håper det er lenge til


Den kinesiske gressløken har kommet med sine blomster og de er alltid like vakre


Høstastersen har såvidt startet blomstringen, jeg har to store tuer så det blir en lang blomstring.


Aromaeplene må nok henge lenger på treet før de er modne, det er okke så mye epler i år.

I tillegg til kolonihageturen, har jeg fått årets løk og knoller i krukker på på verandaen, hvite krokus og hvite Anemoner. Anemoner har jeg ikke prøvd før, så det blir spennende å se hva som kommer opp.
Sol og utevær på verandaen førte til at det ble sådd 8 staudesorter for overvintring på verandaen, men så var jeg tom for jord og må nok ha en ny snart. Om det blir mer høstsåing gjenstår å se, får ta en gjennomgang av frøene...

1 kommentar:

Marit sa...

Deilig med litt sol, ja. Her har det vært alt for mye regn i høst, så sola blir satt pris på når den dukker opp.

Flotte bilder!