torsdag 25. april 2013

La humla suse...

Inspirert av Anne Moseplassens hyllest til humla, har jeg sjekket bilder av humler. Må bare innrømme at humlene i hagen ikke synes så godt på bildene, det skyldes nok helst fotografen. Sitrontimianenblomster i headingbildet er en  humlemagnet.

Blomkarser liker humlene godt, her ser vi bare baken på humlen

En favoritt er Honningurt som både er humlemagnet og grønngjødsel, den er ettårig og frøsår seg ikke:

Ringblomstene liker humlene også:

Humlene er en favoritt i hagen og jeg bruker ingen gift som kan forstyrre dem...

8 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Hyggelig å lese om humlene dine, i en giftfri hage! Det er deilig å se at insektene begynner å fylle hagen igjen. Ønsker deg en fin helg!

Bille sa...

Humlene er favoritt her også. Kjekt å hilse på dine, den baken i blomkarsen var fin! :D

Vivishagerom sa...

Det er nesten så jeg kan høre den summe. Det er sommer når humla kommer. Åh, som jeg gleder meg.

Klem

Marit sa...

Flotte humlebilder du har! :-)
Ha en fin fredag!

Hagetjelden sa...

Så fint om humlene dine! De er avholdt her også!

Anne (Moseplassen) sa...

Hei :)
Jeg så denne først nå jeg. Du har ikke lagt den til i bloggutfordringssamlingn, skal jeg gjøre det for deg?

Anne (Moseplassen) sa...

Flott innlegg da! uff, glemete jo helt å si det! Supert at du lot deg inspirere :)

November- symra sa...

Fint vi er riktig mange som støtter opp om humla!