søndag 28. september 2008

Selv om regnet pøser ned...


Det var opphold da jeg gikk en tur i hagen, men det varte ikke lenge før regnet kom. Stakk kanter rundt bedene, passelig arbeid i en våt hage. Fikk besøk av en hagenabo som samlet inn planter til fellesbedene. Jeg får aldri somlet meg til slike oppgaver, men vil gjerne bidra med planter. Blodstorkenebb, Sitrontimian og Rosa Isop falt i smak, de spar plantene opp selv. Så får jeg bedre plass til andre planter, skal se om jeg ikke også kan bidra med andre planter som jeg har for mye av.
Sitrongresset er flyttet hjem i dag, men har sett at det er endel småfluer i jorden. Den får stå ute på verandaen litt, vil ikke sprøyte den med grønnsåpe, for den skal høstes etterhvert. Nå må jeg snart gjøre meg klar for kunstutstilling på Sola, søsteren min har bilder der og jeg får ta en tur ut og kikke. Det er desverre ikke noen hageutsalg på veien.

Ingen kommentarer: