tirsdag 17. november 2009

Grått og vått...

På en grå dag i november var det etterhvert tid for en liten tur ut for frisk luft. Turen gikk ikke lenger enn til den lokale blomsterbutikken, hvor jeg raskt kjøpte en lilla St.Pauli. Uteplanter enten det var juleroser, hipper eller granbar til kirkegården fristet ikke.

Ellers har jeg startet innkjøpet av julegaver alt for tidlig i år, men greit å få i hus. Barnebarnets Duploklosser er innkjøpt i ulike varianter, han blir tre år og liker Lego (og det gjør mormoren også). Neste uke kommer det store barnet hjem en tur, for å hjelpe meg med hagen??? Det blir nok litt væravhengig tenker jeg, men litt hjelp til julevask og støvsuging bak sofaen er også greit.
Fordelen med de mørke høst og vintermånedene er at en ser ikke støv og skitt før solen kommer tilbake i februar,"den tid den sorg" som en sa tidligere. Selv ikke skitten på vinduene vises på denne årstiden.

Ellers lurer jeg på om laderen til kameraet er i ferdig med å gi opp, det står og blinker og apparatet lades ut mye raskere enn det pleier. Men siden jeg planlegger å kjøpe nytt kamera bryr jeg meg ikke så mye, bortsett fra at det er irriterende å se på den røde blinkingen.

Det skulle ellers bli enda mer nedbør de neste dagene, sa innehaveren av den lokale blomsterbutikken. Det vil de neste dagene vise, mildt er det iallefall....

3 kommentarer:

orchis sa...

Verdens vann er ikke rettferdig fordelt. Her er tørke! Ikke en dråpe har falt hittil i november. I oktober kun én byge, så langt jeg minnes. Men enda er jo vinteren lang, så jeg lever i håpet.
Ha en fin dag!

Marit sa...

St. Paulia er flotte planter å ha inne på denne tiden av året. Det har regnet mye her også i det siste, men en får håpe at naturen har bruk for alt regnet. Satser på en tørr og fin vår :)

Røsslyng sa...

Du er smart som har startet på julegavene tidlig, jeg tenker det samme hvert år for å unngå julestresset men jeg er rett og slett for treg...
Duplo er storveis så barnebarnet kommer nok til å like gaven. Her har de lekt med det alle sammen da de var i passende alder til denslags, og selv om det er dyrt i innkjøp varer det jo evig. Jeg har stuet alt sammen på loftet i håp om å også begeistre neste generasjon (selv om jeg forventer at det blir noen år til...)