søndag 8. november 2009

Helgevisvas....

Det ble en liten tur i hagen i går, syklet ned og det var en test på om jeg kan like å sykle til hagen. I går var det over 10 grader og solen skinte innimellom. Raket litt tørt løv og kikket rundt på busker som skal/bør klippes i løpet av høst/vinteren. Kolonihagen er et stille sted om vinteren, ikke mye som forgår ei heller ikke mye folk.
Dagens bilde er frøkapsler av Clematis alpina "Rubi" , bildet er lånt fra www.gardenersworld.com/ , frøkapslene må være fra høstens sparsomme blomsting for bladene er grønne og friske. Jeg kan nesten ikke vente til vårens hovedblomstring, som kommer engang i april/mai. Ellers ligger hagen stille, men fortsatt er det mulig å hage og resten av grønnsakbedet burde/kunne vært spadd opp og endel stauder klippet ned.

I dag har jeg hatt besøk av min søster og vi har byttet fleecejakker, jeg kjøper mine for store og hun for små. Vi utveksler ellers ideer om gode bøker og det er alltid hyggelig når vi innimellom treffes. Skulle ellers tro vi levde på hver vår klode, men bor bare 8 kilometer fra hverandre.

Fortsatt holder temperaturen seg bra og det er meldt sol i morgen, så det kan bli en hagedag...

1 kommentar:

Gry sa...

Høres ut som om du har hatt en perfekt dag!