lørdag 27. november 2010

Frost ingen hindring...

Frost er ingen hindring for å hage, det krever bare litt mer planlegging..

I går var jeg nede ved et av vannene for å mate endene i kulda, men endene var vekk og vannet var helt islagt og det er tidlig. Dermed gikk turen innom hagesenteret, for å sjekke om de hadde flere pakker med hvite Anemoner igjen. Den første pakken jeg kjøpte og plantet, spirte i høst og  var nå frosset ned på verandaen med utsikt til ingen anemoner til våren, spirevillige var de i allefall...
Hjem med anemonene, bunnfrossen jord på verandaen og krukken med en dypfrossen Passiflora "Constanse Elliot" ble hentet inn i varmen. Krukken trengte jeg til anemonene og Passifloraen er nå midlertidig plassert i en annen krukke. Plantejorden måtte stå over natten i stuen og i dag kom anemonene i jorden:


Denne gangen har jeg ikke vannet etter knollene ble lagt, men fylt godt på med jord, butikkselgeren mente de burde dekkes med granbar, men det må bli etter juletresesongen. Hagesenteret hadde tatt inn en mengde med julete saker og ting, jeg rasket med meg litt julepynt og en ny T-lys lykt i kjeramikk.

Ellers er jeg i rute til advent og har vasket vinduene innvendig mot gaten og funnet frem adventstaken...

1 kommentar:

Kristin Aurdal sa...

Hmm fikk en ide der. Artig å kunne hage hele året om en ønsker det.