torsdag 18. november 2010

November er blå...

Jeg er ikke vant til at november er blå, men vi har hatt flott høstvær med nattefrost i en hel uke. Det er barfrost og det eneste det er av snø er på snøbærenebuskene i kolonihagen:



På veien til nærbutikken går jeg stort sett hver dag forbi et  bed med margeritter som stadig blomstrer:




Ellers er det opprydning etter malerarbeidene som har stått på programmet, her en dag kjøpte jeg 5 nye lamper + elektriker. Bøkene er ikke kommet i bokhyllene, for jeg har ikke bestemt meg for hva jeg skal ha på gulvene. Det kan bli både jul og påske før jeg har bestemt meg, noen ganger er jeg litt ubesluttsom.
Besluttsom var jeg imidlertid tidligere i dag og kjøpte leke-laptop til barnebarnet, jeg tror jeg må ha norgesrekord i hurtighandling. Som endel av juleforberedelsene har jeg også laget solbærsaft med bær fra hagen, 1 flaske er en passe mengde til risengrynsgrøten.

Mitt nye oversiktsbilde er tatt på tur ved Mosvannet, det viser hvor blå november er i dag....

2 kommentarer:

Marit sa...

Så nydelig headingbilde du har tatt! November er en blå måned ja, selv om hos deg ser det ut som sommer! Barnebarnet ble nok fornøyd tenker jeg :)

Linnemi sa...

Ja, november kan være både blå og grønn i kystområdene her sør. Det er jo det som er det vanlige. Fjoråret var en glipp. :)
Lykke til med gulvvalget. Det er høyt under taket for ubesluttsomhet på denne adressen. Om ikke ville det blitt rent utrivelig. ;)