søndag 8. mai 2011

Varmt maivær...

De siste dagene har det vært varmt vær med vind fra sør-øst, det blåser derfor bra på verandaen og alt tørker ut i rekordfart. Jeg har  vært i kolonihagen og slått gresset og klippetkanter rundt bedene.

Vårfloksen har begynt å blomstre i det varme været:


Begynt å blomstre har også Storkonvallen som står i en skyggefull krok i hagen:



Alpeklematisen blomstrer om kapp med epleblomstene i det gamle epletreet:



På verandaen har jeg sådd 30 Bladbete "Rhubarb" og pottet opp 2  Squash som skal til kolonihagen når de blir litt større. Det er svært tørt i hagen så jeg venter med utplanting til det kommer regn, det gjør det alltid på våre kanter...

4 kommentarer:

Lene sa...

Så fint det er når så mange farger kommer frem :)

Marit sa...

Nydelig bilde av epleblomster og alpeclematis. Det er kjempetørt her også. Håper det kommer noe regn snart. Ha en fin uke!

Mariann sa...

Her har det vært en fantastisk helg. Jeg har vært på hytten og her var det ikke mer vind enn at det var deilig i varmen. Tror det er tørt i hele Sør-Norge nå.
Så fint med alpeklematis og epleblomster sammen.

Mari sa...

Epleblomster og storkonvall, sånn luksus :D Storkonallen her har såvidt vist seg over bakken.
Her er det også tørt, håper på regn jeg også :)