torsdag 23. juni 2011

Jordbærtid...

Nå er jordbærene i kaldbenken begynt å bli modne. Tirsdag spiste jeg de 5 første og i dag var det enda flere. Bærene blir oppspist før jeg får fotografert dem.
Det har vært mye gråvær i det siste med regnbyger og lavere temperatur enn vi trenger i slutten av juni.

Alt i hagen blir ikke som jeg venter og det siste var Peonen som hadde lapp som sa den skulle være hvit og fylt. Dette var det soom åpnet seg av den ene blomsten:




Andre blomster blir jeg mer fornøyd med, selv om de er mer av det enkle slaget:



Honningsurt og Bønnevikker med rosa blomster kler hverandre og humlene elsker honningurten som er en grønngjødslingsurt.

Håper det snart blir sol og litt høyere temperatur...

2 kommentarer:

Marit sa...

Det er ergelig når blomster blir noe annet enn det en har kjøpt det som. Men peonen var fin den, selv om de hvite er finere. Ha en fin St. Hans!

Mariann sa...

Ser at de norske jordbærene begynner å komme i butikkene nå. Jeg har bare noen få planter i hagen og mine er ikke modne helt enda.
Dumt med feilmerking, men desverre ikke uvanlig. Selv om peonen var riktig fin, var det jo ikke den du kjøpte.