fredag 17. juni 2011

Skiftende vær...

I går var det 20 grader og sol og i dag er det grått med regn og 11grader. I går var jeg e tur i hagen og da var det så varmt at jeg haget i skyggen. Jordbærene er i ferd med å bli litt røde, men de trenger nok mer sol og varme. Når jordbærene er ferdige og vel fortært, blir det småplanter fra hagen som får midlertidig plass til senere på sommeren. Et bilde fra parsellen midt i juni:


Jeg har også fått med litt av hagenaboenes parseller, det er de to store bedene inderst som skal endres. Det ene er fylt med hvite Storkenebb og det andre med lys blå og rosa. Frøstjerneakeleiene skal være i begge bedene og det er en mengde småplanter som skal spas opp og flyttes.

Klatrehortensian har begynt å blomstre, den trives svært godt i halvskyggen og danner inngangen til bushen som ligger bak. Der er det mye å rydde opp i når det er for varmt å være i solen, kjekt med et skyggeområde i hagen:




I bushen vokser også mine stakkars Hosta og jeg ser at de har spredd seg, det er snart tid for å gi de et bedre sted hvor de kommer mer til sin rett:




2 kommentarer:

Marit sa...

Så fin parsellen din er! Det ser riktig flott ut med alle blomstene.
Det er skiftende vær her også, samme som hos deg. I går kjempevarmt, i dag rett og slett kjølig. Ha en fin hagehelg uansett vær!

Bille sa...

Herlig sted du har! Høres spennende med bushen, og sval skygge er jo kjekt på varme dager (det vet jeg alt om her på skyggebalkongen). Jeg skal dele hosta i sommer, er spent på hvor mye røtter den har laget. Fortsatt fin helg til deg!