søndag 14. april 2013

Blåsende søndag...

Ikke utehagevær i dag men våren har kommet og vi har ingen temperaturer under 0 grader. Jeg har bare vært ute og kjøpt aviser og knipset Julerosen utenfor huset på vei inn:

Julerosene pleier å blomstre mye tidligere på mine kanter.

Flere tomatplanter er blitt pottet opp og det ble søling på kjøkkenet og ikke utevær. Tomatplantene ser mye mer lovende ut i år enn fjorårets elendige avling, så det er håp for tomater til høsten.

Det er 8 grader og regnet som var meldt har kommet i tillegg til vinden...

9 kommentarer:

Bille sa...

Hei på en søndag! Flott julerose!

Jeg er jo litt glad for at dere nå får litt regn i vest, feriehagen er tørst som bare det. Det gir seg vel etter litt sånn at du får gjort litt ute igjen. Spennende å se reaksjonen i hagen etter vanningen, tippe det blir bra :D

Marit sa...

Så flott julerose du har der! Ja, de pleier nok å blomstre mye tidligere hos deg. Får håpe dte kommer sånn passe med regn og at du ikke blåser bort. Ha en fortsatt fin søndag!

Vigdis i Romerikshaven sa...

Så gøy å se Helleborus som står i bakken! Ønsker deg en fortsatt fin søndag!

MarJE sa...

Kjempefin Julerose. Det er ikkje noko særlig utever her heller, regnar og bles. Men snøen tinar og då er eg glad.

Hagetjelden sa...

Så fin julerose!
Ha en fin søndagskveld!

Jannibele sa...

Så fin julerosen din var. Jeg kjøpte min livs først på hagemessen i dag. Skal i jorden når telen har gått:) Ha en fin uke.

Mariann sa...

Flott julerose, og veldig kjekt at den blomstrer allerede nå. Jeg har en som ligner i farge, men det må være en annen type. Den er mye seinere enn din. Nå har den vel kommet opp ca. 3-4 cm.
Ja, nå får vi håpe at det er slutt på vinter og nattefrost for i år.
Ha en fin ny uke!

Elsa sa...

Nydelig julerose. Her hos meg blir nok julerosen jonsokrose hvis den i det hele tatt har overlevd telen i jorda.
Ha en fin uke:)

elle-melle sa...

Tenk at julerosene dine blomstrer allerede nå! Heldige deg!
Her tror jeg de går fløyten i år, De hvite stod i knopp rett før den "siste vinteren" kom og endte opp med å stå innefrosset i en isdam i flere døgn. De mørke har ennå ikke vist tegn til knopper så dem er det håp for, Men jeg er sjeleglad for at det nå endelig ser ut til å bli vår og gleder meg over krokus, hvitveis og mye annet - herlig!