torsdag 11. april 2013

Endelig...

Endelig en natt uten kuldegrader og det er jammen på tide. Småplantene mine er klar for opp-potting og for å bli flyttet ut på verandaen. De som ikke er klar for å flytte ut er Chili og Tomatene som må ha 8 grader om natten før de går ut. Chiliene begynner å få en bra størrelse i kjøkken vinduet og snart må de pottes opp:

På kaldt soverom bor de rosa Isop de må pottes opp snart og jeg har ikke flere vindusplasser til dem:

Det er 4 grader i Stavanger i dag og nå har det begynt å  snø, den blir nok ikke liggende lenge...

6 kommentarer:

Vigdis i Romerikshaven sa...

Så fint at isop finnes i flere farger! Jeg har den vanlige blå. Har du forsøkt isop som krydder i mat? Tror jamen jeg skal prøve slik det står hos Impecta.

Marit sa...

Så flotte småplanter du har! Det med plassproblemer er et veldig kjent fenomen her også. Det skal bli godt å få plantene ut bare det er slutt på nattefrost. Det snør her også :-(
Ha en fortsatt fin dag!

Stein sa...

Rosa isop høres jo flott ut! Imponerende å se hvor fine plantene dine har blitt alt. Jeg har ikke hatt nok vårstemning til å så et eneste frø i år, så jeg er nesten litt misunnelig når jeg ser hvor langt dine planter er kommet :-)
Lykke til videre - og våren kommer helt sikkert for fullt i neste uke!
Stein

Katrine sa...

Godt å se at det ikke bare er jeg som begynner å få plassproblemer... Nå MÅ vi få skikkelig vår, sol og varme snart :)

Mariann sa...

Vi hadde fremdeles minus 5 sist natt, men nå er det håp om at det blir litt bedre nattetemperaturer hos oss også. Ut over ettermiddagen har det skyet til.
Flotte småplanter du har. De tar større og større plass inne etterhvert. Håper det ikke blir så altfor lenge til du kan sette noen ut.

Elsa sa...

Vi er nok mange som venter på at våren skal komme for fullt nå. Er så lei av nattekulde og snø.
Flotte småplanter du har fått til. Dette året har jeg ikke sådd et eneste frø, så jeg slipper å bekymre meg om plassproblemer:)
Lykke til med plantene dine