fredag 30. juli 2010

Vi skulle bare....

Jeg har hatt besøk av datteren i flere dager, hun har ryddet opp på hytten uten barn. Hytten vurderes solgt, for den blir lite brukt og blir bare mer og mer forfallen. Spørsmålet er om det skal innvesteres mer i den eller om kapitalen skal brukes til noe annet. Som alltid er jeg ambivalent for jeg har hatt hytten ved sjøen siden 1982 og har mange gode minner derfra...

Men i går var det tid for tur til kolonihagen for å rydde opp der også, fint overskyet vær og rundt 17 grader.
Hagenaboer har vært så greie å slå plen og klippet hekkene i sommer, dermed var vi i full gang med litt opprydning. Mye blomstring var over, men jeg ble overrasket av alle ringblomstene og agurkurten som hadde frøsådd seg fra i fjor:



Det var uendelige mengder med ugresset Krattmjølke  den er heldigvis lett å fjerne og jeg fylte 2 trillebårlass. Datteren klippet ned noen høye eple- og plommegrener som truet med å vokse opp i strømledingene som går over parsellen, dermed ble en trillebår fylt igjen. I tillegg planlegger hun å sette opp ny kolonihytte (igjen), det har jeg hørt før og avventer et eventuelt salg av hytten.

Tidlig i morges var hun igjen på vei videre opg freden er i ferd med å senke seg igjen i heimen. Jeg har pakket en liten ryggsekk og tusler en tur ned i hagen, selv om det er litt regn i luften....






2 kommentarer:

smgj sa...

Så flotte og frodige ringblomstene er.

Marit sa...

Nydelig bilde av flotte ringblomster! Litt av noen mengder også... :)