fredag 8. juli 2011

Naboens valmuer...

Naboens valmuer blomstrer i min hage:


Frøene må ha flyttet inn i fjor og de som dukker opp i grønnsakbedene blir stående, mens jeg fjerner endel fra staudebedene mine.
Her er bilde av hagenaboens valmuer:



Det har vært noen fine dager med sol og varme, men har nå begynt å regne igjen. I hagen holder jeg på å fjerne de visne storkenebbene, så andre farger kan komme bedre frem i bedene. Planen er også å klippe ned Irisblader, de opptar mye plass for andre planter. I juli blir det mest puslehaging i feriemodus, det er stille i hagen når mange er borte på ferie...

2 kommentarer:

Marit sa...

Valmuer er flotte blomster synes jeg, men en må passe litt på de for de sprer seg nesten som ugrass.Så heldig du er som har hatt noen fine dager med sol. Jeg lengter etter det jeg også!

Bille sa...

Jeg synes det er litt artig med en og annen blomst som dukker opp som en overraskelse. Nå skjer det ikke så ofte hos meg, men det hender jeg lar en ukjent frøplante i feriehagen få stå - det viser seg jo vanligvis å være ugress, eller så glemmer jeg det helt ut, men spenningen er der jo.