lørdag 30. juli 2011

Slutten av juli på verandaen...

Juli har vært en grå måned på mine kanter og det har vært lite sitting på verandaen. Stadig er jeg ute og kikker på det som blomstrer. Blomkarsene blomstrer i krukken med tomatene:

Babysquashen blomster og har begynt å sette frukter:



I verandakassen blomstrer blå Salvie og lave blomkarser:



Den siste av Zinnia har nettopp startet å blomstre, den står på et lite bord sammen med stemor og allyssum:



Allyssumen har allerede blomstret i flere måneder og er en av mine favoritter:


Alt er har ikke bare vært fryd og gammen på verandaen, har hatt angrep av hvitfly på squashen og lus på løk og mine nysådde Geranier. Så jeg driver en klappjakt på skadedyrene manuelt fortløpende...

4 kommentarer:

Marit sa...

Det er nok ikke bare på dine kanter det har vært grått og regntungt. Har på følelsen at juni og juli regnet bort. Det er ergelig, men vi får dessverre ikke endret på det.
Zinnia har jeg aldri hatt, mne blir inspirert til å prøve de en gang. De har jo så sterke farger!

Mariann sa...

Tenk at det allerede er slutten av juli. Allyssum er fin og så dufter den så deilig. Den må jeg så til neste år.

Vivishagerom sa...

Ja, nå er juli slutt og vi har også hatt mange regnfulle dager. I helga har det vært supert vær og jeg håper at vi kan få flere slike dager.
Flott blomstring på verandaen din nå!
Ønsker deg en ny flott uke :-)

Bille sa...

Synes det er en fin tid nå, så mye forskjellig som blomstrer. Tenker automatisk at sensommer er de gule blomstenes tid, men i år virker det ikke helt sånn. Fine farger på terrassen din :-)