onsdag 8. mai 2013

Mairegn...

Etter gårsdagens strålende sol og over 15 grader er det grått og litt regn i dag. Mairegn er noe helt annet enn det kalde regnet høst og vinter. På få dager har narsissene utenfor huset sprunget ut og jeg måtte ut å forevige dem.

På verandaen trives Stemor mye bedre og de har blomstret snart en måned:

I verandakassen er Stemorene lys blå dette året:

Siden natt-temperaturen har kommet over 8 grader flyttet jeg ut 4 Tomatplanter i en leirkrukke, pleier ikke å ha så mange i krukken og håper det går bra:

Det er meldt mer regn de neste dagene, så da blir det nok ikke så mye haging...

2 kommentarer:

Marit sa...

Så vakre de hvite påskeliljene er! Hvit stemor er også flott :-)
Håper at finværet kommer tilbake igjen.

Ha en fin kveld!

Mariann sa...

Her har også påskeliljene begynt å blomstre den siste uken. Stemorsblomstene dine var nydelige! Jeg har også gledet meg lenge over mine som står i krukker ved inngangspartiet.
Her kom regnet utpå ettermiddagen. Hadde tenkt å gjødsle litt i bedene, men det rakk jeg ikke før regnet kom.