onsdag 1. mai 2013

!. mai...

Når vi har bikket mai synes jeg det er tid for litt varmere vær, men 6 grader og vind er for kaldt. Har vært en liten tur i kolonihagen og sådd en boks med Ringblomster og Honningurt i grønsakbedene. Ser hver vår at jeg har lite vårblomster, det er bare Hagelerkesporer og noen få Primula (med ugress):

De siste dagene har jeg sådd 60 Mangold til kolonihagen, Ruccula og Blomkarser som skal bo på verandaen til de har blitt større. Tomatene er egentlig klar for drivhus og veranda men det er for kjølig ennå, så det får vente. Håper vårvarmen snart kommer så hagearbeidet går lettere unna...

5 kommentarer:

Mariann sa...

Jeg stoler på Yr som lover mildere vær fra helgen.
Ha en fin 1.mai!

Jannibele sa...

Mye på gang hos deg Randine! Nå håper vi på mange milde og frodige dager fremover:)

Vivishagerom sa...

Hei!
Huff ja, det er kaldt. Her blåser det fra alle kanter og det frister ikke med hagearbeid.

Håper på bedre vær snart, for da blir det fart i både hagen og oss!

Klem

Hagetjelden sa...

Fin lerkespore og primula!
Du har sådd mye. Håper på varmere temperaturer snart her også!

fru Sandeggen sa...

Og her er jeg lykkelig over å ha 6 grader på dagen..!