lørdag 14. februar 2009

De søte små....

I dag fikk jeg plutselig behov for foranding i kjøkkenvinduet og de søte små ble hentet inn....
Fra venstre er den lille chilien som har bodd på kjøkkenet hele tiden. De andre er mine sådde Pelliser som har hatt en kald oppvekst på soverommet. 6 pelliser sådd, 5 pelliser har spirt. Hentet inn mine gamle leirkrukker, ikke antikke men kanskje med patina. Alle de fem pellisene er pottet opp og flyttet til kjøkkenet så jeg kan ha glede av dem. Aspargesene som har lagt flere dager i vann har omsider blitt sådd, flesteparten i jord og resten i verumelitt i en plastpose, begge dele ligger nå i vinduet nær radiatoren.
Det som var idiotisk var at først vasket jeg kjøkkengulvet, deretter fant jeg frem jorden og pottet opp. Men det er slett ikke noe nytt, kanskje det også skal være slik....
Kulden har som sagt sluttet taket og det er meldt mer sne. Satser likevel på en tur ned i hagen i morgen, må sjekke drivhuset.......

Ingen kommentarer: