tirsdag 10. februar 2009

Tirsdagsvaseri....


Bildet er av de sist innkjøpte tulipanene, de var nesten litt blålige inni. Det tror jeg har sammenheng med en kombinasjon av gule og grønne farger, fasinerende var de i allefall

Enkelte dager går det meste i vase og lite eller ingeting blir gjort.
Dagen er blitt brukt til innkjøp av fødseldagsgave til datteren (og litt til barnebarnet). Av alle ting ønsket hun seg kjøkkenhåndklær noe jeg synes var en trasig gave, oppdraget er likevel utført. Tilleggsgaver er også kjøpt og pakket inn.

Frø er lagt i vann men ikke sådd, noe har spirt bl.annet:
http://eline.impecta.se/images/prod250/3308a.jpg Oxtunga,
http://www.tandmpics.com/240/4/4269.jpg Scabiosa "Beaujolaise bonnets",
i tillegg har de to sortene med storkenebb jeg sådde spirt.
Det er snart tid for å potte opp de 5 pelargonene som har spirt. I dag tok jeg inn frøsådden av løk som har bodd ute på verandaen. Det ble for kaldt og tørt for frøene, så nå prøver jeg inne for å se om det blir noen spiring, de har fått mye vann i tillegg

Det har vært mildere i dag, skiftende skydekke, litt sol og jeg har trosset været og drukket ettermiddagskaffen ute på verandaen.

4 kommentarer:

Maiblomst sa...

Treng ikkje vere så dumt med kjøkkenhåndklede. Det er mykje fint av den sorten også. Dei mest eksklusive eg har funne er i lin, kjøpt på Husfliden.
Ellers så kjenner eg til slike vasedagar! :-D

Anne på Moseplassen sa...

hehe, vi fikk kjøkkenhånkler til bryllupet vi, mye fint å finne selvom jeg nok foretrekker de enkle som tåler litt vask ;)

Nydelige tulipaner, alltid like fasinerende å titte oppi :)

elle-melle sa...

Det høres deilig ut å ta kaffen på verandaen. Jeg gleder meg til den tiden kommer her også. nå er det ennå for kaldt for meg.

Marit sa...

Så nydelige tulipaner! Når de er kommet i butikken, så begynner det å bli vår, i hvertfall noen steder ;-)Å kunne sitte ute høres deilig ut.