tirsdag 24. februar 2009

Grå tirsdag....

Siden jeg ikke fikk med meg i går at det var blåmandag, ble det i dag en gråtirsdag...
Lavt skydekke og litt regn gjør dagen like grå som lappeteppet jeg har strikket til stolen min. Det er ubegripelig at det kan være så grått...

Men jeg har vært ute og luftet meg og kikket i nabolagets hager på jakt etter hva som spirer. Gikk forbi blomsterbutikken som hadde tatt inn Primula med fyllte blomster, det var en blå som fristet litt i tillegg til mange gule. Men hvor i alle dager skulle jeg hatt den??? Satser heller på alle primulaene jeg har i hagen og ikke minst alle de som jeg har sådd..

Har lest Hagetidene som kom i dag og kikket i Zimtradekatalogen som var bilag. Tilbudet om nye gryter gikk rett i bosset, jeg har nok gryter og ikke mer plass i skapene. Zimtradekatalogen var fasinerende lesning spesielt frøprisene, mange spennende planter var det likevel.
Jeg burde begynne å selge Tradescantia andersoniana "hvit", nyhet hos Zimtrade gammel hos meg. Da var det var nok sutring for i dag og mange dager fremover....

Ble litt inspirert etter å ha vært inne på www.matprat.no ,fant endel oppskrifter som jeg skal prøve ut, blir også matlei på denne tiden av året.
Hadde flere ledige leirkrukker som i en fart ble fyllt opp med jord og sådde 3 ulike salatsorter. Krukkene er satt på verandaen, det er 8 grader ute og jeg tror de har det bedre ute enn inne på denne tiden av året....

3 kommentarer:

Gry sa...

Merkelig dette været, så fint i går og så grått i dag.

Jeg har akkurat kommet hjem, men jeg ser Hagetidene er kommet til meg også. Så jeg får ha det til gode til i morgen eller helgen.

Herdis sa...

Ja, da har eg sådd agurk og tomat, Randine;-) Ønsker deg ein flott onsdag!

elle-melle sa...

Så flott det teppet er!
Her går det nokså tregt med såinga, men min søster hat vært innom med flere ferdigpriklede planter. Hva mer kan man ønske seg?

Håper dere får litt sol i dag da!