mandag 23. februar 2009

Endelig sol igjen....

Endelig var det sol i dag og det følte jeg var lenge siden, det tørker sakte opp for det er en liten trekk i luften...

Tok en liten tur i hagen, men hagen skal nok få ligge i fred en stund til. Vannet i drivhuset og gledet meg over at en av Rosmarinene har satt knopper. Rosmarinblomster er noe av det vakreste jeg vet på denne tiden av året, de pleier å blomstre i mars/april. I år skal jeg ikke gjøre den tabben med å ta de hjem, de har det nok best i drivhuset. Første gang jeg så Rosmarin i blomst var i et drivhus i Botanisk hage i København en påske jeg besøkte datteren min som bodde der et år.....

Bildet er av frøløkene som er flyttet ut, lokkene blir nok lukket i kveld og de blir satt lenger ned i stativet. Nå har de siste frøene begynt å spire, vårløken "Lisabon", så kan jeg lure på hvordan jeg skal få plass til alle løken.....

Med sol var det igjen tid for ettermiddagskaffe på verandaen, med strikketøy og Norgesglasset på P1, etter en time var jeg kald nok. Det er vidunderlig å kunne sitte ute en time og kjenne solen varme. Tror jeg må være den første i nabolaget som nyter verandalivets gleder, de andre følger nok etter.....

3 kommentarer:

Marit sa...

Det var sol her også i dag! :-)
Det er så deilig å kunne være litt utendørs, og kjenne hvordan sola varmer, ja. Naboene dine kommer nok ut de også når de oppdager hvor deilig det er.

Anne på Moseplassen sa...

høres ut som en deilig dag i solen :)

elle-melle sa...

Å ja rosmarinblomster er nydelig.

Min blomstret i fjor husker jeg, kanskje kommer det blomst på den i år også.
Jeg har to stykker, en som står ute hele året og det var den som blomstret i fjor. En som jeg har i planterommet slik at jeg kan klippe litt av den vinterstid også, men den tror jeg ikke har knopper - jeg klipper jo av den...

Godt med sol nå:)