tirsdag 29. september 2009

Høstlig...

Det er blitt høstlig og temperaturen har sunket 10 grader over natten, riktignok "bare" ned til 7 grader. Ingen haging de siste dagene, derfor er dagens bilde fra søndag og viser blomstringen av høstastersen, flottere enn på mange år.

Posten klarte ikke å levere 2 CD-er i postkassen så de måtte hentes, imidlertid gikk det bra med 1 Hagetidende+5 hespler på 100 gram hver, som postbudet klarte å stappe nedi postkassen.
Så innimellom driver jeg på min favortittsyssel, nemlig å nøste opp tynt bucclegarn fra Danmark. Har planer om å bestille mer garn, denne gang fra To damer
planlegger å plage det store barnet og barnefaren med sokker til jul. Kanskje blir det også en bestilling av annet garn.

I går syklet jeg til et annet plantemarked, det var isende kaldt og da jeg kom frem var jeg ikke i humør til å handle. Neste gang kjører jeg, for de hadde skjellsand i tillegg til restesalg på stauder.
Det er uendelig mye mose i bed og gress etter all nedbøren vi har hatt, men å sykle med skjellsand det gjør jeg ikke.

Ellers har novemberkaktusen begynt å sette knopper og det er alt for tidlig, de kan ikke flyttes inn i kjøkkenvinduet før alle chiliene er modne og plantene kompostert. Chilifruktene modnes fortløpende og jeg må huske at jeg ikke har behov for flere chili på mange år....

1 kommentar:

Marit sa...

Høsten og vinteren rykker stadig nærmere ja. Men nattetempraturen hos deg er jo levelig i forhold til her. I går var det minus 2,5 på natta her, og det har vært enda kladere i natt. Hagen er helt hvitrimet nå...