fredag 18. september 2009

Vakker høstdag...

Liten tur i hagen hvor høstblomstringen har startet for fullt. Gresset gror og halvparten er klippet, resten tas i morgen. Gresskanter ble klippet, klippet gress raket og de årets siste blåbær ble plukket. Blåbærbuskenes blader har begynt å bli røde, vakker farge, men akk for tidlig for meg.

Dagens bilde er av høstasteren de blomstrer fantastisk i år, mengder av blomster og ikke minst blomsterfluer som hygger seg.

Når jeg jobber litt i hagen får jeg alltid nye ideer eller gamle, nemlig drømmen om et urtebed. Nå er urtene mine spredd ut over de fleste bed, de er også ypperlige stauder. Tror jeg skal lage en oversikt over urtene jeg har og se om de ikke kan plasseres mer samlet. Det er et passende høstprosjekt mens jeg rydder litt opp i hagen. Høstplaner tror jeg ellers ikke jeg skal ha, men heller ta unna og se hva som kan bli ryddet opp i etterhvert.

Det har vært 16 grader og sol idag, og ikke minst vindstille....

2 kommentarer:

Hanne sa...

Høstaster er jo søte, da! Akkurat passe rufsete for årstiden! :-)

Håper du får en fin helg!

Vivishagerom sa...

Ja, nå er det høst. Jeg har også fått ryddet opp igjen litt i dag. Gresset må klippes her også, det er forferdelig langt og stykt.
Håper høstsola holder seg.