torsdag 24. september 2009

Høstonn i drivhuset...

Etter flere dagers regn klarnet det omsider opp midt på dagen og solen tittet frem. Da gikk turen til hagen og det var tid for å starte opprydning i drivhuset. Resten av cherrytomatene ble høstet og plantene klippet ned, ned ble også alle blomskarsene som hadde forvillet seg inn i drivhuset klippet og fjernet. Tomatpottene blir ikke tømt før jeg har bestemt meg for hvor jorden skal.
Fant en stor koloni med snegle-egg og en Boa-snegle som alle ble fjernet fra drivhuset.

Så var det tid for hagen og dagens bilde er fra blomkarser som vokser ved fjorårets kompost. De blir stående foreløpig, men jeg fjernet noe blomkarser som hadde rømt til naboens hage.

Fjernet en mengde avblomstrede ringblomster fra grønnsakbedene og fjernet blomkarser og svære agurkurt som vokser i bringebærkrattet. Bringebærkrattet skal fjernes, men først må det ryddes adkomst. Håper på noen dager med tørrvær, så det blir lettere å fjerne bringebærene.
Noen bringebær skal være igjen, de gule og noen sene sorter jeg har fått alle skal bo i potter eller spann og får ikke vokse ut over sin tilmålte plass.
Høstet endel gulrøtter som har blitt stående alt for lenge i sine melkekartonger, nå er det bare noen få igjen. Gulrøttene smakte imidlertid godt til middagen.

Det har igjen skyet over og er ventet mer regn fremover...

3 kommentarer:

Hanne sa...

Godt jobba! Her tutta også sola fram innimellom regnskurene, og da var det deilig å jobbe i hagen. Har tatt inn halvdøde cherrytomater (sungold), men lot de grønne henge. Tar du inn alle - uansett farge?

elle-melle sa...

Det må jeg si - du har vært veldig flink:) og fått gjort mye!
Drivhuset mitt er ikke rensket ennå, og der er det litt av hvert som burde vært gjort.
Håper du får litt tørt vær snart.

Red Hobbitt sa...

Takk for hilsen i bloggen min. Fint du hadde et bilde av blomkarse i ditt innlegg. Det minnet meg om at jeg må samle inn frø av blomkarsene mine. God helg=)