tirsdag 18. november 2008

Litteratur meme....

Ja takk jeg leser bøker....

Meme fra HildeG, med forkortete spørsmål:

1. Skrevet bok?
Om oppvekst på 50-tallet

2. Beundrede forfattere?
Ikke egentlig

3. Siste leste bok - med plan for neste?
Marianne Fredrikson "Hver sin verden - en kjærlighetshistorie"

Planer:
a. Peter Høeg "Fortellinger om natten" eller
b. Staalesens triologi om Bergen

4.a Anbefales: Det er så mange at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne, tror jeg skal lage et eget innlegg om mine favorittforfatterer. Jeg elsker gode historier og spesielt sammtidsromaner fra ulike epoker.

4.b Kan egentlig ikke huske at jeg gråter av bøker, men sørgelige filmer deimot......

4.c Kjell Aukrust sine bøker får meg til å le, både bøkene om Bror min og hans selvbiografier.

4.d Det kan være at jeg blir flau eller uvel, men kanskje mer foruroliget. Ann-Marie MacDonalds bok "The Way the Crow Flies" måtte legges vekk. Håper jeg får lest den ut.....

4.f De bøker jeg ikke fullfører er de med for liten skrift: Toni Morrison "Sangen om Salomon" og
Orhan Pamuk "Svart bok" begge er gaver. ( må gi beskjed om at skriften må være stor nok")

5. Orden i bokhylla:
Bøkene er sortert etter forfatters etternavn, det gjør det mye lettere å finne bøker og i perioder hvor jeg leser hele forfatterskap.

6. Språk:
Leser Norsk, Svensk, Dansk og Engelsk

7. Bøker kjøpes:
Bokhandel, Bokkilden, Tanum og Amazon (de siste tre på Internett)

8. Tittelen på boken om mitt liv:
Lange skygger....

9. På nattbordet:
Doris Lessing " Den gode terrorist"

Ingen kommentarer: