søndag 2. november 2008

Vakker høstsøndag....


Vakker høstsøndag med strålende sol og vindstille. Det er nattefrost, men tiner når solen kommer frem.
Av alle rare ting som kan gjøres på vakre søndager er stubbebryting. Det er restene av et gammelt råttent epletre som skal bort og jeg tar litt om gangen.
I dag sto primulaen i veien og ble spadd opp, delt og spadd ned på plass i det nye bedet. Så husket jeg at Kirgisløkene skulle flyttes, store flotte løker ble spadd opp fra et av de andre bedene. De står nå fint samlet i det nye bedet, har til og med husket å merke hvor de er plassert.
Så kunne stubbebrytingen fortsette, jeg må nok finne frem kubeinet og hammer i morgen. I tillegg til epletreet er det noen gamle røtter av Snøbær som skal fjernes og Klematisen "Sommer snow" som skal bli stående. Alt står i en stor klynge med skvalderkål innimellom, skikkelig utfordring. Det er heldigvis sol der jeg jobber og jeg blir varm og svett. Om det er sundt det lurer jeg på? Men nå skal jeg snart på svømming og få strukket ut de lemstre musklene.
Ha er fortsatt fin søndag!

2 kommentarer:

Jolima sa...

Spennende å følge med i bloggen din, ikke minst fordi beskrivelsen av hvilke hageaktiviteter du holder på med viser at betingelsen for hage varierer mye alt etter hvor man bor i dette lange landet vårt. - Her er jorda frosset, etter dager med kuldegrader. Men nå er det mange varmegrader og øsende regnvær, så kanskje det blir mulig å få lurt ned noen løker til ...

Sine sa...

Fantastisk dag, ja. Jeg har også vært ute i dag og haget litt + keffe i sola. Tenk å få ha sånne flotte dager i november. Fikk riktig vårfornemmleser, jeg.