onsdag 19. november 2008

Med museskritt mot jul....

Siden jeg ikke er noe julemenneske, men samtidig får besøk av stortbarn. barnebarn og barnebarnet far, har jeg startet planleggingen. Innkjøpt er en rød bok til nedskriving av hva som må gjøres før jul. Foreløpig tror jeg at jeg er i rute, julekalender til barnebarn (Jul i Blåfjell) og (Flaxkalender) til det store barnet er klart for sending. Håper inderlig at hun snart blir ferdig med sine studier og kommer seg i jobb, slik at barnemoren (meg), snart kan slappe av.....
I dag har jeg kjøpt inn grankvister til kirkegården, men det øsregnet så foreløpig ligger granbaren på verandaen.
Lottojulekalender er også innkjøpt til meg, det er en av mine førjulsgleder.... Smultringene på nabolagets bakeri er smakt og like godt som alle år. Årets første daddelboks er innkjøpt og smakt på. Til helgen blir det en ny omgang med pinnekjøtt, jeg må teste ut de ulike kvalitetene. Den første fra Spis ferdig utvannet (fra New Zeeland?????) var ikke noen favoritt. Holder meg nok til norsk tørket pinnekjøtt, favoritt pleier å være Helgø (lokalbutikk).
Neste prosjekt er julegaver og ikke minst innkjøp, det må planlegges i detalj selv om det ikke er så mange gaver å kjøpe.

Ellers er det kuling og regn, regn og kuling hver dag og inni granskauen mørkt og grått.....

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Jeg koser meg med julegavekjøp. Men det er viktig å vite hva jeg skal kjøpe før jeg går til byen, ellers blir det bare rot, og stress.
Har kjøpt en presang allrede, men så er det det eneste som er gjort foreløpig. Det er heldigvis ennå en stund til jul....?

Sine sa...

Å så koselig dette hørtes ut. Synes du er godt på vei, jeg. Vi kjøper pinnekjøttet på Gabbas, alltid god smak der også.

Å nå må jeg også komme igang med å lage kalender osv. Har fått kjøpt noen julegaver iallefall.
Jul er kos!