onsdag 20. januar 2010

Regninger, reklame og frø...

Det som detter ned i min postkasse i januar er regninger, reklame og frø. Januar er den store regningsmåneden, reklamen ser jeg raskt over men frøposer i posten åpnes først. Impecta var raske med leveransen og det gleder jeg meg over. Det var lettere da Impecta hadde ulike frøposer til urter, stauder, sommerblomster og grønnsaker, nå ser alle posen likdan ut. Det hjelper litt å klistre bilde av blomstene utenpå posene. Nå er ellers alle frø kjøpt inn bortsett fra mais til kolonihagen, de blir nok kjøpt lokalt.

Nå er frø til Passiflora subpeltata og Gardenia augusta lagt i vann og er klar for såing når jeg bare får tatt inn og vasket noen potter fra verandaen. Ellers tror jeg det blir lite såing før kulden gir seg, det er grenser for hva det er plass til i kjøkkenvinduet. I år skal det ikke sås så mye, bare litt grønnsaker etterhvert (noen som har hørt den før?).

I tillegg til regninger i posten, blir det stadig flere bidrag til Falken for starthjelp når temperaturen synker til under 0 grader, idag ble jeg lei og bestilte et nytt bilbatteri som kunne leveres og settes i etter et par timer. Verkstedet hadde fått feil batteri så i morgen prøver jeg på nytt. Blir det mer kluss med bilen blir den byttet inn, men verksted bytter jeg ikke. Bilverkstedet har ypperlig service og ligger i gåavstand så det blir ikke byttet ut.

Ellers har jeg vært hos legen idag, innimellom tror jeg at det er viktig å være innom legen. Ryggen krangler og er stiv, spesielt om morgenen og det er kjedelig. Jeg er rimelig lei av den stive ryggen og skuldrene, det ble tatt noen prøver. Jeg er aldri sikker på om legen har humoristisk sans eller ei, men likevel liker jeg å spøke litt. Ellers møtte jeg en bekjent på legekontoret som omtrent snakket "hull" i hodet på meg om ulike folk, både som jeg kjente og ikke kjente. Det må jeg nok bare regne med så lenge jeg har bodd på samme sted de siste 30 år og kjenner en mengde folk....

Det er stadig snø, kaldt og ikke minst glatt på fortauene - selv om kjørebanen er snøfri, kulden er meldt til å holde seg ennå en tid.

4 kommentarer:

Elsa sa...

Frø er alltid velkomment å få i posten etter jul, regninger er et nødvendig onde som vi bare må ta imot.
Her er det blitt kaldere igjen, nesten 10 kalde minusgrader ute nå.
Håper det bare er forbigående.

Ha en fin kveld og lykke til med sådden:)

Miamaria sa...

Det var lurt med de bildene på Impectaposene!

Mari sa...

Den hørtes kjent ut :) Lurer på om det er noe jeg har sagt selv? ;)
Tenkte det samme da jeg fikk Impectaposene, det som e fordelen nå er at de har informasjon bakpå posen, så slipper en å bla opp i katalogene eller på nett.

Håper du får svar snart på prøvene og at det kan hjelpe på ryggem. Når ryggen klikker er det så greit :P

orchis sa...

Klart at frø og plantepakker prioriteres før regninger! Et kjent trekk hos hagegale, er det ikke? :) Spent på hvordan det går å så Gardenia. Den er ikke akkurat den letteste å ha med å gjøre.
Håper du får god hjelp for ryggplagene dine.