fredag 1. januar 2010

Ut med jula og inn med blanke ark....

I dag gikk juletreet ut av huset, ut på verandaen og rett ut. Tilbake lå alle nålene som er forsøkt støvsugd opp, men jeg må nok leve med barnålene en stund ennå. Neste skritt blir å flytte juletingene i kjellerboden hvor de skal bo minst et år fremover.

Derfor er dagens bilde av blanke ark og fargestifter, men juleduken er fortsatt ikke kommet av bordet. Det nye året gir nye muligheter også for å rydde opp restene av gammelt. Det er den eneste planen jeg har for 2010, skap, skuffer og gammelt rot skal kastes i tur og orden. Da kan det kanskje bli plass til noe nytt og anderledes...

Hageplaner har jeg foreløpig ikke i disse iskalde tider, såing blir det ikke før sprengfrosten har gitt seg. Verandahaging er mest nærliggende og der blir det nok startet opp først. Flere frø blir ikke bestilt før jeg har ryddet opp i frøposene.

Det har vært en overskyet og grå 1.nyttårsdag har vært ute med mer boss og tatt en liten runde rundt kvartalet. Var innom på yr for å sjekke morgendagens vær og det var meldt enda kaldere til i morgen. Så det blir bare å holde seg i hus og være ute en liten tur midt på dagen...

6 kommentarer:

Linnemi sa...

Du også! :-D

elle-melle sa...

Godt nytt år Randine !
-og takk for alle koselige kommentarere du har lagt igjen inne hos meg:)
Jeg forstår godt at du er sliten etter å ha hatt så fint besøk:) Det er godt å være sammen med og godt å se de små, men det er deilig når freden igjen senker seg i heimen:)

Jeg har heller ikke tenkt på såing ennå og jeg har tenkt å vente ennå en stund, men jeg håper det blir noe såing i år. I fjor ble det heller dårlig med den saken.
Juletreet står fremdeles her, men det varer nok ikke lenge før det bæres ut herfra også:)

Klem fra Marit!

Mariann S sa...

Godt nytt år til deg Randine :)
Her hos meg blir jula nokre dagar til, er veldig gla i alt det raude :) Men om ei veke eller så, då er nok eg også klar for 'å kaste ut alt'.
Såing må vente til alt klarer seg ute når det har spira. Får besøk av frøboksa på Hagegal om nokre dagar, det blir spennande :)

Harryford sa...

Godt nytt år Randine!

I dag kommer treet også her ut i naturen igjen, hvilket er rekord siden vi pleier å ha det inne til eldstemanns bursdag den 11/1. Men forandring fryder!

I dag skal jeg kikke litt i frøkatalogene, det er en deilig nyttårsaktivitet! - og tenk - solen skinner! Fin start.

Elsa sa...

Godt nytt år Randine!
Takk for alle koselige kommentarer du har lagt igjen inne på bloggen min i året som gikk:)
Jeg har heller ikke tenkt på såing enda. Det er litt vanskelig å komme i såmodus, og særlig nå når det er blitt så kaldt. Det var -18,5°C på det kaldeste i natt. Det er for kaldt for meg, får ikke hjelpe om det er et nydelig vintervær.

Ha en koselig helg:)

Marit sa...

Godt nytt år! Håper kulda gir seg hos deg som hos meg. Kan ikke fordra sånn langvarig kulde. Godt med flotte fargeblyanter og blanke ark i januar. Det er alltid spennende med et nytt år!