tirsdag 26. januar 2010

Tropicanica - kunstige blomster....

På dagens handletur kom jeg tilfeldig til å kikke inn i en Kid-butikk - og øynene tiltrakk seg noe fargerikt. Etter de nødvendige ærender gikk turen tilbake til det som tiltrakk min oppmerksomhet, vakre gardiner med tropiske blomster. Impulsiv som jeg innimellom er tok jeg raskt et fag gardiner og tenkte på nye kjøkkengardiner. Ubeslutsom som jeg også er kjøpte jeg også et sengesett som kunne sys om til gardiner, begge kunne passe til kjøkkenets grønne skapdører. I tillegg var det 70% avslag på begge og en mengde flere gardiner og sengetøy. Da damen i butikken lurte på om jeg visste at det ene var gardiner og det andre sengetøy,
sa jeg raskt at jeg syr om og fikser.
Når det ikke blomstrer ute får jeg nøye megmed inneblomster. Lurer også på om ikke gardinene egner seg til nye sofaputer. Når februar nærmer seg får jeg alltid akutte syanfall, puter og gardiner er alltid det mest nærliggende.

Bortsett fra de rosa Stemødrene er det stille i spirepottene mine, alle sover nede i jorden og venter på varmere tider. I ren desperasjon sådde jeg 3 nye chilifrø og kan risiskere 6 planter hvis alle skulle spire.

Ellers går alle i Stavanger og kikker ned og det er bare for ikke å falle og brekke noe på de fortsatt isglatte fortauene. Noen steder er det strødd og snøen er fjernet, men nattefrosten gjør det like glatt neste morgen. Halebeinet mitt hylte i dag bare ved tanken på å falle, så jeg holder meg i veibanen hvor det er bart og flytter meg bare for bilene.

Det har vært en ny grå dag og jeg venter stadig på snøen som skulle lave ned i dag, samtidig som jeg tenker på dem i Nord-norge som har fått inn en skikkelig januarstorm...

5 kommentarer:

Gry sa...

Så flotte stoffer du har fått fatt i! Selv kjøpte jeg noen store tekopper med rosemotiv i fjor vinter bare for å ha noe fint å se på.

Høres ut som om det er like glatt hos dere som her i by`n. Avisen hadde en test om hva som var glattest, skøytebanen i Bergen sentrum eller fortauene....

Elsa sa...

Dette var fargerikt og fint. Vi trenger noe sånt når det er bare grått ute.
Skulle ønske det var meg som fikk noen akutte syanfall:)) Jeg har en kasse full med stoffrester som kan brukes til puter og forskjellig annet.
Vær forsiktig så du ikke faller og gjør deg skade på glattisen.

Ha en fin tirsdag kveld:)

Mari sa...

høres fint ut med blomstrende gardiner, kjekt med salg!

Går og venter på treige chilifrø. Putta resten av posen i et fuktet kaffefilter i håp om spiring. Ved nermere ettertanke fant jeg ut at jeg tror ikke de spirte i fjor heller...

Ver forsiktig på glatta, Randine. Bruker du brodder forresten? Fikk et par av Gubben i fjor og når det er glatt er jeg veldig glad i dem :)

krepsemor sa...

Is er noe dritt, og årsak til mange skader/brudd! Håper det går bra! Skjønner den trangen etter blomster og vår, for den har jeg også! Nå blir det lysere, selv om det er en stund til det våres ennå! Vi får kose oss med de bittesmå spirene som etterhvert dukker opp i pottene våre!
Ha en fin uke!

Marit sa...

Så flott du får det da med tropiske kjøkkengardiner! :)

Is er noe herk, da er det faktisk bedre med snø som det er her.

Håper det snart blir mer liv i pottene dine, men det er jo morsomt å gå og titte i de også i håp om nye spirer.

Ha en fin dag!