lørdag 23. januar 2010

Vekk med julestjerner og inn med frø...

Inspirert av de som har god spiring med undevarme ligger mine julestjerner dårlig an. Det er radiator under vinduet og dårlig med plass i vinduskarmen. Frøsådden min er det ikke noe fart over bortsett fra Erodium "Sweetheart" hvor 8 av 10 frø har spirt og blitt pottet opp idag.
De andre frøpottene er nå plassert over radiatoren, sammen med Gardeniaefrøene og Pasjonsblomsten som ble sådd i dag. I tillegg sådde jeg Primula capitata fra T&M, frøene var så små og jeg så nærsynt at jeg håper at noen frø kom i jorden. Rosa kantlobelia ble også sådd og de ble de siste i denne omgang, da var det slutt på jorden.

Det er en grå lørdag, det meste av snøen er også grå som den blir i byer, håper den forsvinner neste uke for jeg er klar for joggesko og snøklokker...

3 kommentarer:

Røsslyng sa...

Høres hææærlig ut med frø og spirer :)
selv er jeg ikke kommet så langt ennå, og med all snøen ute virker våren milevis unna...

Ha en riktig trivelig helg videre! :)

Marit sa...

Ikke snakk om vår enda, da blir jeg deppa for alvor! ;)
Jeg har en stor hvit julestjerne som fortsatt er like fin, og den får leve en stund til. Men skjønner godt at plassen i vinduet må prioriteres til frøsådd. Spennende med primilasåingen din da!

Margrethes hus og hage sa...

Lengter etter våren her også, det skal bli så godt å få litt sol og varme :)
Får håpe frøene dine klarer seg over radiatoren.
Her har jeg ikke tenkt tanken på frø... Men det blir vel noe som blir sådd om en måneds tid tenker jeg.

Ønsker deg en fin kveld. Hilsen Margrethe