onsdag 12. november 2008

Fuglen er fløyet.....

Jeg følger med interesse Moseplassens fuglekonkurranse, men når jeg prøver å fotografere er fuglen alltid fløyet.......

- Svarttrosten som sitter på toppen av Agnbøken eller tripper rundt og spiser mark.......,
når apparatet er ferdig innstilt er den fløyet.

- På meisebollene sitter det meiser, blåmeis og spurver, de vil heller ikke fotograferes........

- I hagen i dag så og hørte jeg at Rødstrupen sang like ved, borte vekk på et øyeblikk.......

Må nok også innrømme at hverken har jeg tålmodighet eller bra nok kamera til fuglefotografering. Men fuglene gleder meg over hele året, det er mye stamfugler i området
og de følger jeg med på hele høsten og vinteren. Gleden er alltid stor når de bortfløyne vender tilbake om våren og de kommer tidlig her på våre kanter.

3 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

Det var da dumt at du ikke fikk til ett bilde!

Jeg er nok veldig heldig, for endel av fuglene mine har blitt litt tamme og bryr seg ikke. Men jeg har fremdeles fugl på besøk som jeg ikke får fotografert, nøtteskrike, feks, nytter ikke..
Mitt beste sted å fotografere er ved et vindu som jeg setter på gløtt. For da kan jeg sitte inne ganske skjult. Ellers så hender det jeg pakker meg inn i pledd og setter meg i lenestolen ute, men da blir det mer flaks i grunnen for jeg orker skjelden sitte der lenge nok...

elle-melle sa...

Jeg synes også det var vanskelig å få tatt bilde av fuglene, og opplevde som deg at plutselig så var fuglen fløyet. Men de er så absolutt et viktig element i hagen, så vi får nøye oss med å titte på dem.

Vivishagerom sa...

Skulle ønske at jeg hadde tid til å sitte hjemme å se på fuglene. Har planer om å gjøre fuglene lykkelig med noe mat i helga, så kanskje jeg kan sette meg klar med kamera. Gøy å se på. Må alltid titte ut på fuglebrettet hver gang jeg er hjemme hos mine foreldre.