mandag 10. november 2008

Huskepiller....

VG-skrev i går om huskepiller og det trenger jeg snarest. Da jeg våknet i dag morges og kom ut på kjøkkenet hadde jeg glemt eller fortrengt at alle huset glass sto på kjøkkenbenken. Verken kaffetrakter eller boksen med kaffe var tilgjengelig, skrekk og gru....

Det tok litt tid før jeg husket at jeg hadde tatt alle glassene ut av skapene for å vaske skap og glass. Så dagen har gått til å igjen få system i kaoset, fortsatt kan jeg ikke bestemme meg for hvor mange glassfat og asjetter jeg trenger. Det meste er ryddet på plass og det blir godt å få det inn i skapene og lukke dørene igjen...

Eller har jeg i dag lurt på hvorfor jeg kjøper Pelargonfrø, jeg som ikke er en pellisfantast. Men fra T&M har jeg bestilt og fått frø av Geranium (som engelskmennene kaller dem) "Moulin Rouge", de skal sås og plasseres i verandakassen til våren.

2 kommentarer:

elle-melle sa...

Sånn gjør jeg også fra tid til annen. Men når jeg bestemmer meg for noe jeg ikke trenger lenger setter jeg det bare ned i kjelleren. For man kan jo aldri vite om det kan komme til nytte en gang. Egentlig ganske dumt, for jeg har aldri fått bruk for noe av det jeg har satt vekk. Det hadde vært mye bedre å gi det til Fretex eller lignede.
Lykke til videre med oppryddningen

Marit sa...

Hehe, det er ikke bare bare å rydde heller! ;) Huskepiller er du i hvertfall ikke alene om å trenge...