tirsdag 11. november 2008

Lommerusk....

På vei ut av døren for å ta en tur i hagen i det fine været, skulle jeg tømme lommene for lommerusk. Det var like før mine røde lupinfrø havnet i søppelet, jeg fikk reddet 4 frø. Frøene var høstet på en tur rundt i nabolaget i et "fellesbed", der sto nemlig en Lupin i blomst og endel tørre frøkapsler. For tiden har jeg ikke lupiner i hagen, men de røde synes jeg er fine. For at frøene ikke skulle forsvinne igjen er de sådd og satt på verandaen.

Etter alle de våte og regnfulle dagene vi har hatt i det siste våknet jeg opp til blå himmel og sol idag. Hagen er kald og våt på denne tiden, deler av den ligger også i skygge. Snakket med andre hagenaboer som var ute i det fine været. Det eneste jeg gjorde var å rake vått løv, tømme trillebåren som var halvfull av vann og vannet overvintringsplantene i drivhuset. Noen firkantpotter ble med hjem i tilfelle er nytt akutt tilfelle av såiver skulle dukke opp, det vet jeg aldri. Månen er fortsatt stigende frem til torsdag.....

2 kommentarer:

Elisa sa...

Ja, når ein er hagegal må ein vere forsiktig med lommerusket! Det kan fort vise seg å vere skjulte skattar...

Sine sa...

Så godt at du oppdaget dem i tide. De hadde nok klart seg der de måtte ha endt, men godt at det nå er du som skal få nyte deres vakre farge på sommeren.