mandag 16. mars 2009

Grå mandag...


På en regnfull og grå mandag må det bli et sommerbilde...
"Saman er ein mindre alene" av Anna Gavalda er en bok jeg fikk av datteren min i går. Alle hilsenene jeg fikk i bloggen viser at det stemmer, tusen takk til dere alle.
Fødselsdager liker jeg ikke og det blir ikke bedre med årene...
Som sagt er det en grå mandag og jeg har vært en tur på et lokalt hagesenter som var i ferd med fylle opp med varer for sesongen. Det var silende regn så det ble en kort tur, staudene er ikke kommet ennå. Bambuspinner til Stuefikenen ble det og en liten stikling av Campenuela. Det som fristet var at de fortsatt hadde gule Bringebær, jeg kjøpte en i fjor og det var kjempegode bær. Det var også endel andre ulike rester fra fjorårets sesong, men været innbød ikke til handel. Det blir nok ikke så lenge til det blir en ny tur...

4 kommentarer:

Mari sa...

Fint bilde du har i dagens innlegg. Er det Clematis du har sammen med blomkarse? Så små blomster!

Gule bringebær har jeg ikke prøvd. Har planer om å lage bringebæråker i år så kanskje det er noe å leite etter?

:)

elle-melle sa...

Grått og kaldt her og i dag. Det ble ikke det fine været de hadde meldt, så derfor ingen haging på meg i dag.

men så er det jo en glede at en så smått kan begynne å rusle rundt på hagesentre - det liker jeg godt.
Det er der pengene mine kan forsvinne. På et hagesenter/gartneri eller en garnbutikk - ellers er jeg ikke noe særlig "flink" til å handle.

Vi får håpe på bedre vær i morgen:)

Anonym sa...

Det har vært en grå dag her også, og værmeldingen på NRK i kveld var ikke så lovende for de første dagene.

Jeg er heller ikke glad i fødselsdager, andre sine ja - ikke min egen. Den vil jeg helst gå forbi i all stillhet.

Herdis sa...

Gratulerer med dagen på etterskudd, Randine!Grått vær her og, men nå veit vi at det plutseleg kan kome ein fantastisk, strålande soldag når som helst, og at sola faktisk varmar. Godt å kjenne sola i fjeset etter ein lang vinter! Ha ei fin veke, eg satsar på bra vær fredag;-)