fredag 13. mars 2009

Sol- og stolhaging på verandaen...

Ikke for å irritere andre som har fortsatt vinter og snø, men i dag var en flott dag...
Erantis eller vintersolblom viser seg alltid fra sin beste side når solen skinner. Av 10 knoller jeg satte i krukke i høst er 7 kommet opp og det er jeg fornøyd med. De skal flyttes til hagen når de er avblomstret. I bakgrunnen står Påskeliljekrukken jeg kjøpte med mange knopper og det er greit. Påskeliljene er planlagt flyttet inn når påskebesøket kommer, hvis de springer ut før kjøper jeg nok en ny.
Primulaen ble kjøpt inn rett etter jul og begynte å blomstre igjen etter at den ble flyttet ut. Den lille grønne i forgrunnen er en sukkulent som kom med som en ekstraplante i en staude jeg kjøpte i høst. Den trives godt i potte og har vært grønn hele vinteren og vokser stadig.

Som sagt så skinte solen og det var deilig med sol, men så fikk jeg den geniale ideen om at spirene av løkene kanskje burde pottes opp. Det var særdeles lite velykket, prøvde å flytte de små plantene opp i en større potte. Noen havnet i potten men røttene var umulige å få på plass, så det ingen flere løk blir pottet opp de får være i boksene sine til de skal plantes ut. Det hele endte med at jeg sådde en ny omgang med rødløk, det er enda tidlig i sesongen og jeg kjøper nok i tillegg setteløk også i år også.

Men appelsin og radio på verandaen er en flott kombinasjon, rene påskestemningen. Nå har det imidlertid skyet over og det er meldt regn i morgen. Så jeg føler meg priviligert som kan bruke de fine dagene når de kommer ...

1 kommentar:

Mario`s Verden sa...

Godt er det å høre at våren er hos deg !!! Nyt det ja.
Kopmmer til oss også snart.
deilig er det....