torsdag 30. oktober 2008

Flott kald høstdag....

Det er en flott kald høstdag i dag, og jeg merket hvor stiv jeg var da jeg våknet. Flere varme remedier må nok hentes frem for frosne sjeler.
Tok den stive ryggen med en tur i hagen for å skru av vannet, der traff jeg to eldre menn som var uenige om vannet skulle skrus av eller ei. Den ene for og den andre mot, men jeg hadde bestemt meg og tok av vannet. Er litt usikker på om slangen ble helt tømt for vann eller ei, det må jeg sjekke neste gang. Det er meldt ennå kaldere de neste nettene og det er kjekt å ha vann til våren.
Blåmeisene i hagen koste seg med å spise frø av Anisisopen, de må smake riktig godt for små fugler. Fjernet resten av blomkarsebladene, så nå er komposten full igjen. Rakte litt løv, men stadig er det mer igjen på trærne.
I drivhuset blomstrer det ennå noen erter og gule blomkarser i en potte. Rosmarinene og Sommerfugl-lavendelen kom omsider i isoporkassen, slik at de ikke fryser på føttene. Ellers må jeg nok innse at drivhuset ikke blir vasket i høst, så det får vente til våren.....

1 kommentar:

Marit sa...

Ja, denne kulda er ikke bra for hverken rygg eller andre deler av kroppen. Får håpe at verkingen i ryggen gir seg, for kulda er vel aldri langvarig hos deg? Her melder yr om minus 7 på lørdag, og da tipper jeg på ti blå på natta. Når det blir så kaldt lenger jeg ekstra mye etter våren igjen :)